Trafiksikkerhed i et af Aarhus’ farligste kryds

Når det gælder trafiksikkerhed i et af Aarhus’ farligste kryds, trænger den til en grundig revurdering.

I maj 2018 døde en 21-årig kvinde efter en påkørsel i krydset Edwin Rahrs Vej/Åby Ringvej i Aarhus. I oktober 2020 døde en 23-årig kvinde ligeledes efter at være blevet ramt af en bil i krydset. Det er to dødsulykker for meget!!

Men, hvad kan man egentligt gøre for at forbedre trafiksikkerheden i krydset for de bløde trafikanter?

Vores markedschef og trafiksikkerhedsspecialist, Michael W.J. Sørensen, giver sine perspektiver på dette i dagens udgave af Lokalavisen Aarhus

Sørensen udtaler blandt andet, at:

“Det er et generelt trafiksikkerhedsprincip, at man forsøger at gøre bløde trafikanter synlige. Her burde signalreguleringen dog forhindre, at fodgængere er i krydset, når biler kører forbi. Men hvis der er tale om bevidst kørsel over for rødt lys, så skal jeg ikke kunne afvise, at mere synlige fodgængere vil have den effekt, at man i højere grad respekterer det røde lys,” siger Michael Sørensen og tilføjer:

“Det skader i hvert fald ikke, og det er billigt at gøre”.

Læs den fulde artikel, hvor Sørensen giver flere perspektiver på trafiksikkerhed i det farlige Aarhus-kryds. Artiklen finder du her

Trafiksikkerhed: Trafiksikkerheden skal skærpes i et farligt Aarhus-kryds. Via Trafiks trafiksikkerhedsspecialist, Michael Sørensen, Giver sit besyv med om sagen i Lokalavisen Aarhus.
Trafiksikkerheden skal skærpes i et farligt Aarhus-kryds. Via Trafiks trafiksikkerhedsspecialist, Michael Sørensen, Giver sit besyv med om sagen i Lokalavisen Aarhus.

Vi er eksperter i trafiksikkerhed

I Via Trafik har vi nogle af landets førende trafiksikkerhedsspecialister, der altid står klar med en god og trafiksikkerløsning til dit projekt. Vi er desuden førende specialister inden for fodgængerprioritering og Superfortove.

Det kan du fx læse meget mere om her: Vi introducerer superfortovet i Norge

 

11.11.2020

Vil du høre mere om, hvordan vi arbejder med trafiksikkerhed og fodgængerprioritering?

Så kontakt

Andre cases

Please follow and like us: