Ny viden om mikromobilitet

Hvad er farligst når vi taler om mikromobilitet – el-løbehjul, eller andre selvbalancerende køretøjer?

Det giver vi et bud på i den seneste udgave af Trafik og Veje . Her zoomer vi nemlig ind på mikromobilitet i form af elektriske skateboard og selvbalancerende køretøjer, som også er en del af forsøgsordningerne for, nye små elektriske køretøjer i trafikken.

Artiklen er skrevet af vores mobilitetseksperter, Michael W.J. Sørensen, Annette D. Pedersen og Morten L. Jensen, og er baseret på det første år med forsøgsordningerne (2019).

De nyeste data og analyser for år 2020 (og senere 2021) om el-skateboards og selvbalancerende køretøjer er også lige på trapperne. De offentliggøres selvfølgelig når de er klar.

 

Læs hele artiklen her: Men hvad med de elektriske skateboards og selvbalancerende køretøjer?

 

Du finder desuden vores nyeste artikler her: https://viatrafik.dk/viden/publikationer-2/

Ny viden om mikromobilitet. Via Trafik giver et bud på om selvbalancerende køretøjer er farligere end el-løbehjul. Læs den nye artikel her.
Ny viden om mikromobilitet. Via Trafik giver et bud på om selvbalancerende køretøjer er farligere end el-løbehjul. Læs den nye artikel her.

Registreringer viser, at:

El-skateboards og selvbalancerende køretøjer benyttes mest i fritiden (på cirka 50 % af turene) og i mindre grad til fx pendling til/fra arbejde/uddannelse (på ca. 20 % af turene). Den gennemsnitlige turlængde på disse køretøjer er ifølge spørgeskemaundersøgelsen cirka 7-8 km, og dermed i gennemsnit cirka dobbelt så lang som en gennemsnitlig tur på et el-løbehjul.

 

19.04.2021

Vil du høre mere om, hvordan vi arbejder med mikromobilitet?

Så kontakt

Andre cases

Please follow and like us: