Læs: Sporbortfald ved motorveje

Sporbortfald ved motorveje Vejdirektoratet er i gang med at evaluere sporbortfald, dvs. reduktion fra 3 til 2 spor, på den Øst-jyske Motorvej (E45) ved Skanderborg. I den forbindelse er Via Trafik blevet bedt om at foretage et litteraturstudie om anbefalinger og erfaringer fra andre lande. Resultater fra dette litteraturstudie er sammenfattet i et notat.  …

El-løbehjul i København

Konference: Mikromobilitet 2020

Konference: Mikromobilitet 2020 Den 24. september 2020 afholder Vej-EU en spændende konference om El-løbehjul og disses fremtid i byerne. Her har du bl.a. mulighed for at høre Direktør for Færdselsstyrelsen, Stefan Søsted, vores egen Michael Sørensen samt mange andre, udtale sig om deres erfaringer med den nye trafikant type.   Se mere om konferencen her:…

Rapport: Trafiksignal uden permanent visning er omdrejningspunktet i en ny rapport.

Rapport:Trafiksignal uden permanent visning

Rapport: Trafiksignal uden permanent visning Vejregelgruppen ’IT på vej’ har igangsat et vejregelforberedende arbejde, som skal undersøge og vurdere mulighederne for at kunne afprøve og evt. indføre trafiksignalanlæg uden permanent visning i Danmark.   Til projektet er der fokuseret på permanente trafiksignalanlæg defineret som det samlede anlæg, der regulerer trafikken for samtlige tilfarter i et…

El-løbehjul forandrer vores byer

El-løbehjul forandrer vores byer

El-løbehjul forandrer vores byer De seneste år har mikromobilitet, herunder el-løbehjul fyldt en del i gadebilledet, men hvilken betydning har det for bymiljøet, og skal vi i kraft af mikromobilitetens indtog på de danske veje tænke anderledes i forhold til fremtidens trafik- og byplanlægning?   Det kan du få perspektiver på her: El-løbehjul forandrer vores…

Erfaren projektleder søges til Aarhus

Erfaren projektleder søges Vil du være med til at sætte dit præg på fremtidens trafik og byrum med særligt fokus på projekteringsfasen? Og vil du være en af de førende kræfter i Via Trafiks udvikling inden for projektledelse og projektering? Så læs med her! Vi søger en erfaren vej- og trafikingeniør eller -planlægger til at…

Erfaren trafikplanlægger til Aarhuskontoret

Erfaren trafikplanlægger, der brænder for at gøre en forskel Vil du være med til at præge fremtidens trafik og byrum samtidigt med, at du får mulighed for at udvikle dig i en virksomhed, hvor nøgleordene er arbejdsglæde og høj faglighed Vi søger nemlig en erfaren trafikplanlægger, der har lyst til at være med til at…

Projekteringsspecialist til Aarhuskontoret

Projekteringsspecialist og/eller erfaren projektleder søges! Vil du være med til at sætte dit præg på fremtidens trafik og byrum med særligt fokus på projekteringsfasen? Og vil du være en af de førende kræfter i Via Trafiks udvikling inden for projektering, i særlig grad 3D-projektering og projektledelse? Så læs med her! Vi søger en projekteringsspecialist eller…

Aarhus trafikmodel kan bruges til forskallige trafikberegninger

Aarhus Trafikmodel – en multimodal model

Aarhus Trafikmodel Via Trafik har været rådgiver på opbygningen af en multimodal trafikmodel for Aarhus Kommune. Modellen skal bruges i analyser omkring: letbaner, busser, tog, fysiske vejprojekter og byudvikling. Ligeledes er oplandet (Odder, Skanderborg, Faurskov og Syddjurs Kommuner) modelleret. Modellen er opbygget med basisår i 2016 ud fra plandata, TU-data, LTM (Landstrafikmodellen), signalinformation, køreplaner for…

El-løbehjul på cykelstierne

Cykeltrafik & mikromobilitet Gå-Hjem-Møde

GÅ-HJEM-MØDE:Cykeltrafik & mikromobilitet Kom til vores gå-hjem-møde og bliv klogere på cyklisters adfærd, nye muligheder for registrering på cykelstien og hør om undersøgelser af el-løbehjulssbrugere. Der vil desuden være mulighed for selv at prøvekøre et el-løbehjul og en speedpedelec. Mens el-løbehjulet i stigende grad indtager vores cykelstier, følger Via Trafik udviklingen på nært hold. Vi…